Nauka i edukacja

Szkoła na granicy wytrzymałości. Nauczyciele i uczniowie w cieniu kryzysu zdrowia psychicznego

Szkoła na granicy wytrzymałości. Nauczyciele i uczniowie w cieniu kryzysu zdrowia psychicznego

Za drzwiami szkolnych klas toczy się codzienna walka o wyniki w testach, motywację, uwagę, statystyki zdawalności czy wysoką pozycję w rankingach szkół. Coraz częściej jednak stawką jest coś znacznie ważniejszego – dobrostan psychiczny nauczycieli i uczniów. Lekcja to nie tylko przekazywanie wiedzy i kompetencje nauczyciela. Jej jakość zależy w dużej mierze od tego, w jakiej kondycji psychicznej jest nauczyciel, aby uczniowie byli w stanie – psychicznie i fizycznie – w niej uczestniczyć. Dlatego troska o zdrowie nauczycieli i uczniów staje się jednym z kluczowych wyzwań współczesnej szkoły

Przeciw wykładom

Przeciw wykładom

„Mówię coś, mówię coś
Wolałbym, żeby samo się mówiło
Wolałbym, żeby samo się grało
Żeby samo się zaczęło
Żeby samo się skończyło”
Tymi wersami z utworu Parasolki Marcin Świetlicki otwierał debiutancki album swojego poetycko-rockowo-performatywnego ansamblu Świetliki.

„Nauka to My” – plenerowa wystawa o różnorodności w nauce

„Nauka to My” – plenerowa wystawa o różnorodności w nauce

Od 25 maja br. na skwerze Jana Heweliusza w Gdańsku można oglądać plenerową wystawę „Nauka to My”, która ukazuje różnorodność w nauce. W jej ramach dwanaścioro naukowczyń i naukowców z gdańskich uczelni dzieli się swoją pasją, odkryciami i motywacjami, pokazując, jak interdyscyplinarność sprzyja innowacjom. To wyjątkowa okazja, by zajrzeć do świata nauki, a także dostrzec jej piękno i znaczenie w naszym codziennym życiu.